Başarılı Projeler

Doğa İle Uyumlu, Ormana Gizlenmiş Bir Ahşap Ağıl / Kastamonu

Ben Serpil Yorgancı. Hayvancılık konusunda daha önce deneyimimiz bulunmamasına rağmen babam ve ben yıllardır hayvancılık yapmayı hayal ediyorduk. Babam ile yurtdışına yaptığımız gezilerde çeşitli tesisler gezerek, nasıl bir yatırım yapacağımıza ilişkin çeşitli bilgiler edinmiş ve gördüğümüz doğa dostu ahşap yapılı ağıllara hayran kalmıştık. Koyun besiciliği yapmak için benzer bir tesisi kendi memleketimiz olan Kastamonu’nun Abana ilçesinde yapmaya karar verdik. Ahşap ağıl için uygun bir arazi bulduk. Böylelikle doğayı tahrip etmeden ve görüntüyü bozmadan ahşap ağılımızı inşa ettik. Bu hayalimizi gerçekleştirmek için IPARD hibe desteğinden faydalandık. Ancak ahşap ağıl kurmak diğerlerine göre daha masraflı olduğu gibi, inşası konusunda da usta eller bulmakta zorlandık. Ancak yine de vazgeçmedik ve tüm zorluklara rağmen kurmayı başardık. Ahşap ağılımız orman içerisinde doğa ile kadar uyumlu ki, orman içerisinde ben bile zaman zaman görmekte zorlanıyorum. Besi için “charolois” ırkı koyun seçtik ve son derece memnun kaldık. Projemiz çevremizdeki üreticilere ve çiftçilere örnek olduğu gibi çok sayıda ziyaretçi ahşap ağılımızı ve hayvanlarımızı görmeye gelmektedir. Pazarlama ile ilgili herhangi bir sorun yaşamıyoruz. Gelecekte bir et restorantı kurmayı ve yetiştirdiğimiz besi koyunlarını burada da değerlendirmeyi planlıyoruz. Kuru yem üretiminde sıkıntı yaşadığımız için Hasılmatik adı altında konteynır içerisinde yeşil yem üretiyoruz ve bu yetiştirme yönteminin IPARD’ın destek kapsamında olmasını istiyoruz.